top of page

הקורסים הדיגיטליים של קולנוע עצמאי בישראל

 הפצת סרטים בפסטיבלים לקולנוע 

Picture1_CANNES.png

להתפרנס מיצירה
קולנועית

צעד ראשון
לפיצ'ר ראשון

קולנוע עשיר
דל תקציב

2.jpg
pexels-martin-lopez-1117132.jpg
pawel-szvmanski-1o0Fh5alQYo-unsplash.jpg
Search

שלושה עקרונות לכתיבה לטלוויזיה מאת יובל יפת ('פאודה', 'השוטרים' ובקרוב 'יהלומים' בנטפליקס)

Updated: Oct 3, 2022

  • עלילה היא דבר חסר ערך בפני עצמו והיא אף פעם לא תהיה הסיבה שמישהו יתעניין בסדרה שלנו. תמיד אפשר להמציא עוד עלילה או להחליף עלילה קיימת באחרת. מה שנותן זכות קיום לסדרה והופך אותה לייחודית הן הדמויות, מערכות היחסים בינהן והעולם שבו הן פועלות.


  • אם אנחנו לא יודעים איך הסיפור נגמר, אנחנו לא יודעים איך הוא מתחיל. כל מה שקורה בהתחלה הוא ביחס לנקודת הסיום שאנחנו רוצים להגיע אליה. זה נכון ברמת העונה, הפרק, והסצינה ובמיוחד לגבי התהליך שעובר על הדמויות. אם אנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים להביא את הדמות בסוף העונה, לרוב נבחר להתחיל איתה במקום הרחוק ביותר ממנו.


  • כשכותבים סדרה, דיאלוגים הם הסוף של התהליך, החלק הכיפי שמגיע אחרי העבודה הקשה. כתיבת טריטמנט מפורט לכל פרק תחסוך הרבה זמן. כדאי להתחיל לכתוב את התסריט רק אחרי שהפרק הוכיח את עצמו בתור טריטמנט.



גם יובל ישתתף בסדרת התסריטאות הקרובה שלנו, וידבר על תהליך הפיתוח והכתיבה של דרמת טלוויזיה מהרעיון הראשוני ועד התסריט הסופי.







1,226 views

Recent Posts

See All

איזון בין יצירה ופרנסה - פאנל יוצרים

אורי בר-און/דנה גולדברג/אמרי דקל קדוש/הדס איילון אורן: יש מתח גדול בין שני הנושאים האלה, של פרנסה ויצירה. נתעסק היום במפגש ובאיזונים שכל...

להתפרנס מיצירה קולנועית

עצמאי או שכיר? אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות אותנו כשאנחנו בוחרים נתיב מקצועי, היא השאלה האם להיות עצמאי או שכיר? בעולם שלנו יש וריאציות...

צורה ותוכן

הנושא של החיבור ומערכת היחסים בין צורה לבין המהות, התוכן, הוא נושא קצת מופשט אבל מאוד חשוב כשמתחילים לדבר על בימוי, מכיוון שעליו יושבים...

Comments


 הפצת סרטים בפסטיבלים # 

להתפרנס מיצירה קולנועית #

צעד ראשון לפיצ'ר ראשון #

קולנוע עשיר דל תקציב #

bottom of page